Identity manažment

 

Správa identít je systém a súbor procesov, ktoré riadia prístup k IT a určujú, ako je možné dané zdroje využívať. Správa identít sa zavádza vtedy, keď je potrebné zjednotiť užívateľské účty a ich kontrolu a riadenie pre viac aplikácií, je potrebné sa vyhnúť existencii tzv. mŕtvych duší (už neexistujúci alebo neaktívni užívatelia), rôzne systémy a aplikácie majú rôzne požiadavky na silu prihlasovacieho hesla a užívateľ si snaží predpísanú politiku tvorby hesiel zjednodušiť alebo sa v spoločnosti zriaďuje tzv. Helpdesk, ktorý rieši problémy užívateľov IT a potrebuje reagovať z jedného operačného miesta na rôzne systémy a aplikácie.
V rámci správy identít je okrem správy užívateľov cez všetky systémy a aplikácie možné riešiť aj autentikáciu (jednofaktorovú alebo viacfaktorovú), správu hesiel, audit činností, reporting činností cez viac operačných systémov a príp. dodatočnú podporu ďalším nadväzujúcim aplikáciám. Do správy identít je možné integrovať operačné systémy, databázy, e-mailové systémy, webové služby, SSO, systémy personálnej správy alebo workflow.

 


  Naspäť na riešenia